onsdag 28 april 2010

DE KOMMER TRAMPA PÅ DIG

Det regnar. Första dagen på länge. Men jag har nuförtiden stationerat mig vid skrivbordet (istället för att plugga i sängen - sängen, vilken förresten inte är en ideal studieplats) så de blir ganska fint. Jag hatar regn. Nästan mer än allt. Nästan mer än snö. Nej - inte riktigt kanske. När man är inne är det bland det bästa jag vet. Plus att man kan sitta och titta ut och skratta åt alla naiva kottar som springer runt där ute i regnet. amatörer. 
För övrigt luktar det vitlök i hela lägenheten. Det tycker jag är ett bra tecken. Jag har inte använt mig av vitlök på nästan två år kom jag på idag. Och det kan ju verka konstigt med tanke på hur mycket jag älskar vitlök. Men på grund av att jag är en människa som fogar (fogade) mig efter andra, gav jag upp det i samband med en relation med en vitlökshatare Korkat. Varför ge upp något man älskar, det är ju aldrig värt det. Så nu jäklar kommer det lukta vitlök här varje dag. Måste köpa nya dock. De jag hade i kylskåpet har väl legat där ett år som sagt. 
Men förändring bryr sig inte om tid. Huvudsaken är att det sker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar