torsdag 8 april 2010

IF YOU CAN'T COMPOSE YOURSELF IT'S BEST TO COMPOSE A POEM-AN HONEST VERSE OF LONGING OR A SIMPLE SONG OF HOPE





26 dagar kvar till exams. Till utvärderingen av mina kunskaper mina kvaliteter min kompetens mig själv. Ändå ligger jag bara här och lyssnar på musik med texter om ungdomskärlekar besvikelser sommarvindar aprilhimlar dekadens. Söker andras ord för att beskriva mig själv. Min spotify har börjat gå varm med svensk pop. Håkan. Jag har förändrats, allt har förändrats. Men det är ganska fint ändå.

Höst och Paris väntar. Sökandet efter min plats  påbörjas, och jag tror hoppas vill att det ska vara där på Montemartres kullar. Promenader längs Seine, sena kvällar i små rökiga vindsvåningar fyllda med vin fransoser expats  mat lycka. 

Jag måste ta tag i det här hindret först. Min förmåga att skjuta upp Allt och att ignorera faktum leder bara till ett skott i foten. Behöver en smäll. En hård jävla smäll. Men istället ligger jag här och lyssnar på Håkan. Men det är ju ganska fint det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar